Business definitie
Markt
Dauphine & More bevindt zich op de business to consumer-markt (B2C). In deze markt levert een bedrijf een eindproduct aan de consument, ook wel de eindgebruiker. Dauphine & More heeft verschillende afnemers: gezinnen, oudere echtparen, alleenstaanden en jongeren.
Techniek
De techniek bestaat uit 2 onderdelen: de kennis en het product/de dienst. Voor Dauphine & More speelt met name de dienst die zij leveren een grote rol binnen de businessdefinitie.
– Kennis: het bedrijf heeft kennis over hoe zij haar dienst het beste kan aanbieden en wat de behoeftes en wensen zijn van de doelgroep.
– Product/dienst: de dienst die Dauphine & More levert is het reserveren, boeken en verzorgen van een vakantie. Daarnaast is er een communicatieplatform waarop reiservaringen kunnen worden gedeeld en is er een handige app met reisinformatie waarin de klant zijn reisverzekering kan beheren en wijzigen.
Problemen/behoeften
De behoefte van de consument die vervuld wordt is dat zij ontzorgd worden als het aankomt op het boeken van een vakantie. Daarnaast hebben zij behoefte aan maatwerkoplossingen en persoonlijke aandacht. De consument wil graag een reisadvies wat perfect bij hem/haar past.
(Omzet van de platforms waar de BARG app wordt aangeboden / omzet van de platforms waar de BARG app verkocht zou kunnen worden) / 100%. Omzet van de platforms waar de BARG app wordt aangeboden = €28.000 x 30 platforms = €840.000. Omzet van de platforms waar de BARG app aangeboden zou kunnen worden = €30.000 x 350 platforms = €1.050.000
(€840.000 / €1.050.000) x 100% = 8%
Marktbereik / distributiespreiding Marktbereik (gewogen distributie) = 8%. Distributiespreiding (numerieke distributie) = 8,57%
Selectie-indicatior = 8% / 8,57% = 0,93%
Distributiespreiding = 0,9333 Selectie-indicator =10,89 Omzetaandeel = 0,10
0,9333 x 10,89 x 0,10 = 10,16%